معجزه ای قرآنی در دانمارک
کلاس ششم اسفنداران
یک شنبه 3 آذر 1392برچسب:, :: 22:54 :: نويسنده : محمد رضا حیدری
واقعه عجیبی که قرآن کریم قرن ها پیش بدان اشاره کرده است!
 
 

 

 

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکی هاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال به هم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید

و این همان چیزی است که در سوره الرحمن آمده است:

«مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)/ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند. (19) اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند. (۲۱) پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏ کنید؟ (21) از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏ شود. (22)»

 

یا در سوره مبارکه فرقان - آیه ۵3  آمده است: « وَ هُوَ الَّذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهُما بَرزَخاً و حِجراً مَهجوراً / و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد، این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است و میان آن دو حریمی استوار قرار داد.

 

اقیانوس شناسان به تازگی کشف کرده اند که وقتی دو دریا به هم می رسند به دلیل وجود نیروی کشش سطحی با یکدیگر ترکیب نمی شوند؛ آب دریاهای مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارند و کشش سطحی ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است.

 

در اقیانوس اطلس جریان آب شیرینی وجود دارد که آن را گلف استیریم می نامند. این جریان عظیم از سواحل آمریکای مرکزی حرکت کرده و سراسر اروپا را طی می کند و نهایتاً به سواحل اروپای شمالی می رسد. عرض این جریان ۱۵۰ متر و حرارت آن که با آبهای اطرافش نیز تفاوت دارد تا ۱۵ درجه می رسد. عمقش حدود ۸۰۰ متر و سرعتش ۱۶۰ کیلومتر می باشد. از طرفی آنجا هزاران کیلومتر آب وجود دارد که با آبهای اطراف خود مخلوط نمی شوند و در آنها موجودات زنده هم زندگی می کنند.

 

همچنین در کشور مصر نیز هیئتی اکتشافی از دانشگاه مصر دریافتند که آبهای خلیج عقبه از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی با آبهای دریای احمر تفاوت دارند و با آن مخلوط نمی شوند. همچنین در جایی که دریای احمر به اقیانوس هند می رسد نیز این خاصیت وجود دارد.

 

این پدیده در دریاری مدیترانه و اقیانوس اطلس که در تنگه جبل الطارق به هم می رسند نیز دیده می شود اما به دلایلی مانند دما، میزان شوری و شیرینی از هم جدا می شوند.

 

«سوره مبارکه فاطر – آیه 12»« وَ مَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَ هَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَ مِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیّاً وَ تَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَهً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ /  این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.»

 

«سوره مبارکه نمل - آیه 61» « اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ / آیا شریکانى که مى ‏پندارند بهتر است‏ یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را مانند لنگر قرار داد و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ بلکه بیشترشان نمى‏ دانند.»


نظرات شما عزیزان:

حسین کیانی
ساعت8:11---5 آذر 1392
این سایت خیلی خوب است.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: